Ugrás a tartalomra

Hírfolyam

Híd a Műegyetem és a középiskolák között

2014. 05. 21.

Hatodik alkalommal hirdetett pályázatot BME-seknek az InfoPark Alapítvány a középiskolai természettudományos tantárgyak élményszerűbb oktatása elősegítésére.

A matematika, a műszaki és természettudományok és az informatika népszerűsítését felvállaló Infopark Alapítvány ezúttal is a BME és az ELTE természettudományos és műszaki képzései iránt érdeklődő diákokat szeretné megszólítani. A két egyetem hallgatóitól olyan kisfilmeket várnak a műszaki és természettudományi ismeretek élményszerű elsajátításához, amelyek a középiskolai természettudományos tantárgyakból bármit feldolgozhatnak (kidolgozásuk formája is kötetlen, a filmek időtartama: maximálisan 5 perc, terjedelme: maximum 2 Gbyte, formátuma: MPEG 4, AVI, FLV, MOV, WMV).

Az elbíráláskor előnyben részesülnek azok a pályázók, akik képesek megjeleníteni a természettudományos tantárgyak kapcsolatát és egymásra épülését is.

A hallgatók a BME és az ELTE tanszékei, intézetei által mentorált maximum háromfős csapatokban pályázhatnak, amelyek tagjai közé középiskolás diákokat is várnak. Egy személy vagy csapat több pályázatot is beadhat.

A határidő: 2014. augusztus 31.

Pályázati felhívás

Pályázati űrlap

A pályázatot népszerűsítő kisfilm itt tekinthető meg.

A filmeket szaktanári és filmes szakértők bevonásával értékelik, valamint középiskolások közönségszavazásán is részt vesznek az interneten. Az alapítvány kuratóriuma hordozható projektort sorsol ki azok között a tanszékek között, ahonnan a legtöbb közönségszavazatot kapott alkotások érkeztek.

A legérdekesebb filmek készítőit az alapítvány novemberben háromnapos szakmai, kulturális és szórakoztató programokkal fűszerezett rendezvényen látja vendégül, ahol belekóstolhatnak a professzionális filmkészítés rejtelmeibe.

Az alapítványt az InfoPark Rt. hozta létre 2001-ben. Az alapító okirat szerint „színvonalas kutatás és sikeres innováció nem képzelhető el tehetséges hallgatókra építő oktatás nélkül. Általános jelenség, hogy nehéz helyzetben van a középiskolai műszaki-természettudományos képzés, csökken a műszaki és természettudományi szakokra jelentkezők száma.” Az alapítvány az Infopark keretei között működő vállalatok és az azok részére kutatást-fejlesztést végző egyetemi, főiskolai kutatócsoportok munkájának támogatása mellett kiemelt figyelemben részesíti „azokat a megmozdulásokat, amelyek hozzájárulnak a matematika, természettudományi, műszaki és informatika tantárgyak népszerűsítéséhez.”